IOE ~ oud-Nereus ~ sponsoring ~ contact ~ English

Jaarverslag Oud-Nereus 2011

Amsterdam, oktober 2013

Waarde Oud-Nereus leden,

Terwijl ik dit korte jaarverslag van de voorzitter aan het papier toevertrouw, is op de A.S.R. Nereus het nieuwe bestuur alweer aangetreden en hebben zich weer ruim 700 jongelingen aangemeld om mogelijk lid te kunnen worden, waarvan er uiteindelijk ca. 350 zijn toegelaten tot het afroeien, om vervolgens mogelijk te kunnen doorstoten naar een wedstrijdploeg. Nereus , dat momenteel haast 1000 leden kent, laat jaar in, jaar uit zien zowel de populairste roeivereniging van Nederland als de populairste studentenvereniging van Amsterdam te zijn.
Ongetwijfeld hebben velen van u eind augustus meegenoten van de daverende eindsprint van de Nederlandse zware Heren vier zonder, die met een spetterende eindsprint op het WK in Zuid-Korea het goud binnenhaalden. De Nereïden Robert Lücken (slag) en Boaz Meylink , tezamen met Mechiel Versluis en Kaj Hendriks, voeren een geweldige race en herhaalden het huzarenstukje dat zij eerder dit jaar ook al op de Europese kampioenschappen wisten neer te zetten. Lücken was eerder dit seizoen samen met Peter van Schie, Ruben Knab, Dirk Uittenbogaard en stuurman Tim van den Ende ook verantwoordelijk voor de derde Varsity Oude Vier overwinning op rij en de 39ste in het bestaan van de A.S.R. Nereus . Dit jaarlijkse evenement op het Amsterdam Rijnkanaal kan overigens door u allen aanschouwd worden vanaf het VIP-schip, dat op een ideale plaats aan de finish u niet alleen een geweldig uitzicht over de baan biedt, maar ook de gelegenheid om met uw oude roeimaten van de eigen of andere verenigingen goede herinneringen op te halen.
Wij rekenen dan ook op uw massale toeloop komend jaar om de kans niet te missen om de historische 40ste overwinning te kunnen aanschouwen en mee te vieren. U zult hierover nog nader bericht ontvangen, maar schrijft u de datum (zondag 6 april 2014) alvast in de agenda.
Overigens waren bovenstaande gouden overwinningen hoewel zeer aansprekend, zeker niet de enige overwinningen. De teller is weer ruim over de 160 gegaan, in de WK equipe namen maar liefst 11 Nereïden plaats, en op menig internationaal evenement kwamen Nereïden aan de start.
Afgelopen jaar heeft Oud-Nereus namens u door uw donaties weer een bescheiden bijdrage mogen leveren aan de prestaties van Nereus door middel van het schenken van twee boten. Het aanvankelijke plan om een zware vier met stuurman te schenken, is in goede afstemming met de wedstrijdcommissaris, het botenplan en het jongste erelid, bijgesteld tot de schenking van een zware skiff en twee zonder, omdat daar bij nader inzien nu de hiaten in de vloot bleken te liggen.
Daarnaast is een bijdrage geleverd om een aantal jonge Nereustalenten te kunnen laten deelnemen aan een groot internationaal roeitoernooi, in dit geval de Universiade in Kazan, Rusland, waarover u in het recente, fraaie en vernieuwde Nereus Magazine meer heeft kunnen lezen.

Binnen het Oud-Nereus bestuur heeft een wisseling plaatsgevonden, waarbij avuncula Laura Kox is toegetreden om de functie van secretaris over te nemen van Myriam Steenman, die vanwege haar drukke werkzaamheden, onder meer als actief voorzitter van de ARB, deze taak aan Laura overdraagt.
Daarnaast is Laura toegetreden tot de redactie van het Nereus Magazine, waarvan u hopelijk de meest recente proeve van bekwaamheid heeft mogen ontvangen.
Voor het eerst werd dit jaar op de A.S.R. een feest voor de donateurs van Oud-Nereus georganiseerd. Naast menig enthousiast weerzien van Oud-Nereïden op hun vertrouwde sociëteit, heeft Oud-Nereus op deze avond ook een groot aantal enthousiaste jonge donateurs mogen verwelkomen.
Ter afsluiting van het seizoen was op een zonovergoten Bosbaan weer de klassieke Oud-Nereus borrel op de zondag van de Koninklijke georganiseerd, welke dit jaar zeer goed bezocht werd en waar zeer geanimeerd en onder perfecte omstandigheden (voor roeiers én publiek) na vele jaren weer eens kon worden genoten van een Nederlandse winnaar van de Holland Beker, naast overigens een aantal klinkende Nereus overwinningen in andere nummers.
Ook hebben wij recent een nieuw erelid mogen begroeten, de heer Diederik Simon, welk feit tijdens een geweldige dag, waarop ook de gouden WK-vier zonder in het zonnetje werd gezet, op karakteristieke Nereuswijze werd gevierd.
Tenslotte. U kunt binnenkort van ons weer een aantal aankondigingen en berichten verwachten over evenementen (waaronder het WK op de Bosbaan, van 24 – 31 augustus 2014), bijeenkomsten en de doelen waarvoor Oud-Nereus staat. Immers, alleen met uw aller steun kunnen wij blijven streven naar ons doel om Nereus ook tot in de verre toekomst te blijven ondersteunen in zijn zucht naar roeioverwinningen tot op de hoogste podia en zijn bestaan als meest prominente roeivereniging in Nederland en ver daarbuiten.

Ioe Hikemelaya,

Keesjan Ponsen,
Voorzitter Oud-Nereus

Er zijn geen actuele berichten